وبلاگ آرایش کالا,arayesh,آرایش,آموزش صحیح استفاده از لوازم آرایش,تکنیک‌های آرایش,آموزش آرایش کردن,معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی

آشنایی با آماده کردن محیط کار آرایشگاه 2-ضد عفونی کردن

در مورد ضد عفونی کننده ها که مربوط به محیط کار است باید در نظر داشته باشید که فرق بین ضد عفونی و استریل چیست؟
به وسیله ای که به طور با مواد  ضد عفونی کننده پاک شودضد عفونی شده گویند. ولی استریل کردن کاری عمقی است و وسایل کار هرگاه توسط دستگاه مخصوصی به نام اتوکلاو پاک شوند استریل نامیده می شود . استرسیل به دو صورت انجام می شود فیزیکی و شیمیایی است و معمولأ توسط طراوت فیلتراسیون و اشعه می باشد. آشنایی با پاکیزگی محیط کار و ضد عفونی وسایل کار
کلیه وسایل فلزی را پس از هر بار مصرف باید کاملا ضدعفونی نمائید.گاه به گاه خود را به جای مشتری قرار دهید با چشم یک مراجعه کننده به محیط سالن بنگرید.روی صندلی مشتری بنشینید و به اطراف خوب نگاه کنید.به قفسه های که به صورت باز است یا زیر کنسولهای آئینه ،لگن سرشوی ، جای شامپو و نرم کننده و محوطه ای که حوله ها رادر آن قرار می دهید و به دیگر وسایل بهداشتی. اگر از دید یک مشتری نگاه کنید آن وقت با حساسیت بیشتری محیط کار را پاکیزه می نمائید. سعی کنید کلمه اینکه «مگر مشتری چند ساعت در این مکان است که بتواند از ما خرده بگیرد. هرگز به ذهن شما راه پیدا نکند. بهداشت سالنی و برخورد خوب و شایسته شما رمز موفقیت شما در عملکرد کاری است.

آشنایی با آماده کردن محیط کار آرایشگاه

رعایت بهداشت در داخل آرایشگاه و سالن زیبایی نه تنها از دیدگاه قانونی ضروری است بلکه در نظر کلیه افراد که با این قبیل اماکن ارتباط دارندامری مطلوب تلقی می شود.از دید مشتریان حفظ رعایت بهداشت به تنهایی کافی و رضایت بخش نیست بلکه آنان باید عملأ با چشم خود ببینند که این امر در رفتار و عملکرد کلیه خدمه سالن متجلی است،در واقع بهداشت سالن یا آرایشگاه سه جنبه دارد:
۱- بهداشت و پاکیزگی مکان و رعایت کامل اصول بهداشتی.
۲- بهداشت و پاکیزگی وسایل ابزار آلات و تجهیزات
۳- بهداشت و پاکیزگی کارکنان و خدمه.
آشنایی با مواد و وسایل پاک کننده و ضد عفونی کننده مناسب برای محیط کار:
با توجه به اینکه محیط آموزشگاه یک محیط پر رفت و امد است،خیلی راحت می تواند بهترین فضا برای رشد و انتقال میکروب باشدیک آرایشگر متخصص باید بداند چگونه از نفوذ میکروبها به محیط کار جلوگیری نماید.
محیط آموزشگاه فضای مناسبی برای (باسل ودیفتری)،(باسل سل)،باسل و حصبه) باسل کمتر از باسل آنلونرا و دیگر میکروبها باشد.
داشتن اطلاعات کافی یکی از ضروریات کاری یک مدیر آموزشگاه است.یک آرایشگر متخصص باید بداند چگونه از موارد ذکر شده جلوگیری نماید. به همین دل رعایت وسلامت محیط در سالن های آرایشی ضروری و لازم است.